2009-05-19

Fox glacier, Punakaiki, Nelson


Hat most rettenetesen gyors leszek, mert konyvtarbol nyomom es meg lusta is vagyok. Nyugati partot villamgyorsan bejartam, csak neztem a mellettem egymas utan elsuhano tablakat amik valami jelentosebb dologra hivnak fel a figyelmemet, vagy csak szimplan valami ordenarenagy nemzeti park kezdetet mutatjak. Ha mindenhol megalltam volna, akkor ujabb 1 honapig bsztam volna itt a rezet.
Ahol nagyobb szunetet tartottam az a FOX gleccser, Punakaiki es Nelson. Hogy mik voltak azt ertelmetlennek tartom felsorolni, mert lehetetlen. A kepek lathatoan elvezhetetlen kalapszarok lettek. Mar igy is alig durrantgatom a masinat, de legszivesebben nem csinalnek egyet sem. De ime par minta, hogy NEM nezett ki az egesz>>>
Fox gleccser volgye. Valosagban zold:

ez is:
Es ez is:

Ezt a kepet meg loptam a netrol:


Ez itt meg az osszes jo kep amit a Nyugati parton keszitettem:



Palacsinta sziklak. Neha tobb meter magasra fujja fel a vizet a sok vizalatti kurto.


Nem tudom leirni, folosleges. Sok olyan dolog van amit egyenkent nem irkalok le vagy mert ertelmetlen lenne, vagy mert onmagaban nem valami nagy durr hogy heti 1 postba belerakjam. Peldaul ott van az elozo postban emlitett "elvarazsolt erdo". Ha ejszaka jarja vegig az ember, akkor a bokrok es a fak telistele vannak vilagito larvakkal, amik neha tobbszazas koloniakban gyulekeznek. Ezzel valami EHH-es latvanyt nyujt, hogy korbenezve apro kek pottyok mindenutt, ha meg felnezek egy kevesbe suru teruleten akkor meg a teljes egboltot lehet latni minden fenyszennyezes nelkul. A gleccser meg milyen volt? Hat kb olyan mint amikor meredek volgyben zoldello oserdobe belog egy jegnyelv. Mindenhol melyzold, hofeher es turkiz szinek. Ja, abbol a gleccserbol is zabaltam.
Hotelek... Volt olyan hogy a szobahoz nem jart kulcs, mert minek az. Es ujabb 2 szalloban jegyeztek meg, hogy en vagyok az elso hazamfia. Gyakran a legtrogerebb vendeghazakban is (mindig a legolcsobba megyek) pezsgofurdo a dzsungel kozepen a hegyek labanal a kertben, tengerparton. Na persze nehol vannak kevesbe felszereltek is...

3 szoval ez a nyugati part egy teljesen mas vilag, mintha mindent ide akartak volna besuriteni amit lehet talalni a vilagon. Egyik nap meg mersekelt ovi oserdoben hegyetmaszok es a fogaimat torom ki a sziklakon, masnap mar palmafakkal telepakolt tengerpart, innen 2 oranyira pedig mar szubtropusi klima. Ma delutan pedig megyek az abel tasman nemzeti parkba. Csak jot hallani rola, a kepekrol meg mindenki dontson maga...
Ha tudok szerezni korrekt felszerelest (hullazsak, kajagyarto szett, tobb napi elelem es sor) akkor letaborozok ott... Van tobb kis menedekhaz, ahol napokig ellehet az ember, csak kajakozgat, boklaszik es csorgatja a nyalat. Delfinekkel es fokakkal szarasig meg vannak rakodva az oblok, tobben meseltek hogy utobbiak gyakran felmasznak a kajakra pihenni.
Es ezzel a parkkal terveim szerint le is zarom a deli szigetet, legalabbis rovidtavon. Tobb mint masfel honapot pocsoltem itt, es csak annyit ertem el, hogy meg mindig csak sejtesem van arrol , mi minden van itt. Hihetetlen tajak egykupacban, egymastol kopesnyire. Pl Punakaikiben ajdnem epilepszias rohamot kaptam mikor felmentunk valami hegyre es onnan elneztem balra. Akkor mondtam hogy eleg, utana 2 napig semmit nem csinaltam.

Nem latom ertelmet beszamolot irni az egeszrol, mert osszehasonlithatatlan egy mindenfele hussal megrakott szaftos bosegtal megzabalasa vagy egy amator szakacskonyv irkalasa, mikozben az izeket nehany odakent zsirpacaval probalom demonstralni.

Most egyebkent Nelsonban vagyok, kb fel ora mulva megyek wotanakaikaba vagy hova a francba, ami a parktol egy kopesre van.

No comments: