2009-05-12

Queenstown, Wanaka


Hi All!

Eltunesem hirenek megcafolasara beleoklendezek par kepet az internetbe. Sok kommentet nem fogok hozzafuzni, de megprobalom emberesen kifacsarni magambol amit lehet.
Szoval fjordlandot undorteli arccal elhagytam, es elmentem Queenstownba, ami a deli sziget hegyvonulatanak kozepen leledzik. Az odauton a napi hanyingeradagomat az a videk szolgaltatta, ahol elvileg Minas Tirith varosa volt. Gandalfok meg orkok helyett azonban csak stopposokat lattunk.
A varost azt nem talaltam, de a hatter (plane az idojaras) az stimmel.

Ez a Queenstown azon kivul hogy jofajta helyen fekszik, a teli (es nyari) sportok szerelmeseinek es termeszetesen vilag minden reszerol idelatogato alkoholistak fovarosa. Az egy fore eso sorcsapok szama itt majdnem megkozeliti az irek felulmulhatatlan atlagat. Itt kb 4 napig kovajogtam egy Te Anauban megismert kedves egyennel, akivel sok-sok helyre elgurultunk (kocsitulajdonos). BTW jol elvoltunk es ha minden jol alakul, Wellingtonban ujra osszefutunk.
Szoval ez Queenstown:


Hat meleg az nem volt....
Meg itt fent mar nagyon sarga minden...
Sweet...
Kevesbe sweet...

Szoval jo volt, a varostol kicsit tavolabb is elmereszkedtunk>>>

Itt mar mentunk fel a vilag tetejere, ahol egyre kevesebb zoldseg,


es egyre tobb ho fogadott...


Ha kepi emlekezetem es a wikipedia nem csal, akkor errefele tamadtak a Wolfriderek a Helm's Deep fele menekulokre. Egyebkent itt a hegyekben olyan ereje volt a napnak, hogy ablakon keresztul egetett, a szemem pedig megfajdult. Az a paras 2-3 kilometer vastag legreteg erezhetoen hianyzott, csodalatos erzekeny es selymes boromet nagyon megviselte ez az egesz, tokmindegy volt mennyi sorrel erositettem sejtjeimet.
Majdan kettevalt utunk, mert o kapott melot Queenstownban, nekem meg el kellett mennem Wanaka-ba, ahol par nappal elotte voltunk egy napos korut soran. Hat most mit irjak rola. Csak a szokasos. Buzinagy hosapkas hegyekkel korbevett gleccserek altal kimelyitett kristalytiszta azurkek to, kozepen sziget es kis osvenyek, amik megallas nelkul kinalkoznak hogy menjek rajtuk vegig...
Szoval Wanaka:





A legeslegolcsobb szallasban szalltam meg, es meg annak is a picinyke ablakaibol ezeket kellett neznem.
Szoval elviselheto volt, parszor onszandekbol biciklit bereltem es neha feltekertem egy magasabb helyre ahol addig kellett korbeneznem amig le nem gyurtem az ilyenkor legyurendo "muszalysoromet". Belemfagyott meg a holnapi szar is ilyenkor, de utana annal jobban esett a vendeghaz kandalloja mellett kiolvadni.

De az elet nem all meg, par queenstownt kipiheno napocska utan nekiindultam tovabb eszaknak, mert ha mar ilyen jol osszejottem a hideggel, akkor meglatogathatnam a Foxgleccsert. Hat meg is latogattam, igy kerultem most ide. Elegge messze van Wanakatol, szoval nem alltam neki stoppolni, inkabb a kurvadraga intercity buszra fanyalodtam. Es ha azt mondom hogy kurvadraga, akkor el lehet hinni hogy kurvadraga. Viszont olyan ut volt, hogy pislogni az nagy luxus lett volna. Ha fjordland lakatlan, akkor itt minusz nyolc ember lakik ezer negyzetkilometerenkent. A deli sziget masodik legnagyobb egybefuggo oserdeje a szanaszet szaggatott hegyvonulatok kozott. Sok helykozi buszjarathoz volt szerencsem az elmult par evben, de egyikrol sem mondhatom el, hogy direkt megall nehany helyen, hogy a barma tudjon fenykepezkedni, esetleg 15 percre megall, hogy aki akar az egy osvenyen elsetaljon ehhez a minimalis vizeseshez:



(Vizrol jut eszembe: ugyanitt a soforbacsi ramutatott egy lakokocsi meretu sziklara, es megyjegyezte hogy "ez mult heten meg nem volt ott")
A kanyargo ut szamtalan hidon atment, ami alatt a fenti szinu (szeru) zugok vajtak maguknak az utat, szuken kozrezarva mindenfele eletciklusu es rothadasi statuszu faval. Nagy oromomre szolgalt nyugtazni, hogy az osszes ilyen hidas kep elmosodott szintelen szar lett, amit inkabb nem toltok fel. Na nem mintha a tobbi jobb lenne, de nem olyan mertekben szar.

Miutan kiertunk a nyugati partra (fantaziadusan West Coast), ott is volt par alkalom teleszemetelni a memoriakartyakat effajta partokkal


Amazing... Mikor megerkeztem ide (fox gleccser) teptem a hajam, hogy ennek az utnak a vegigjarasara legalabb 2 masik hetet(evet) kellene szanni, de idom fogyoban van. Raadasul ez elegge "rough" kornyek ilyenkor, proper felszereles kellene ide es jo labizmok. Emlitette a buszosbacsi, hogy rengetegen jarjak ezeket a kornyekeket, mert napokig-hetekig jarhatjak a kornyeket anelkul, hogy emberi beavatkozas nyomat latnak (villanyvezetek, aszfaltut, irtas). Mindossze a taposott es karbantartott gyalogosvenyek es nehany ejszakai menedekhaz kepviseli az emberi fajt. Wahhh de ellennek en egy ilyen helyen... Meg milyen finom lehet itt ejszaka felnezni az egre. Csak sort nem tudom honnan szerzek... Annyit meg keptelen vagyok cipelni.

Ezek az erdok koszono viszonyban sincsenek az europai 14X kiirott majd ujraultetett erdokkel. Itteni fak 100 evenkent atlag 30 centit hiznak, igy mikor elsetalok egy bo masfel meter atmeroju minden letezo novennyel es mohaval benott fa mellett, akkor az a fa mar ott allt majd 1000 eve, boven mikor meg ember a kozeleben sem jart a kornyeknek. Allitolag nehany erdo az eszaki szigeten tobb mint 15 millio eves. hmmm...
Paratartalom 1000%, mindent moha, zuzmo meg ilyen csungo szarok boritanak.

Az elvarazsolt erdo:

Es egesz vegig ilyen. Mindent ugy hagynak ahogy van, latni ahogy mindenfele kidolt es letort fak enyesznek a vastag mohareteg alatt, erintetlenul evtizedek-szazadok ota. Nemelyiknek a korhado torzsebol nonek ki a fak. Csak a parat hallani meg nehany elbaszottan csipogo matadat...

Nem vagyok kepes eleg hangsulyosan uvolteni, hogy ezek a kepek koszono viszonyban sincsenek az eredeti szinekkel es reszletesseggel. Fuj csunya gep, de mar nincs szivem elverni.


Az alabbi urge videoja ugyanolyan olcso szar fenykepezovel keszult mint az enyem, ezert zoldet es az elesseget o is elfelejtheti, de szerintem valamit talan atad. Ez tenyleg egy ilyen hely (es haha, mar nehany helyet felismertem)...



A francia csaj egyszer megjegezte egy kurvaszep kilatonal hogy olyan, mintha nem is valos lenne a latvany. Uhhh hat tudom, hogy padlon leszek amikor innen elmegyek... Nem is kicsit, nagyon.


Update3:
nem birtam ki, be kell raknom ezt a videjot is. Ugyanugy fenykepezogeppel felvett videjo, de azert bepillantast enged csodaorszagba. Es most akkor mondja meg nekem valaki, hogy kell az a 3 eves kocsi a 7 eves helyett es tenyleg RTLklubot kell nezni vadiuj szelesvasznon, vagy inkabb idejonni. PlazmaTV meg konnyufemfelni meg fenykepezosNokia, vagy inkabb ez:


Ahogy Doubtful Soundban a hajos mondta (kozben nema csend), mikor az esoerdovel boritott fuggoleges sziklafalak kozt besutott a hajnali nap: "welcome to the real world"

Update: feltoltottem Picasara a pikturakat, onnan elvileg emberibben bongeszheto mint innen... vagy megsem...

Update 2: LINK

No comments: