2009-04-19

Inactive

Hi!

Nya megvagyok, elek, virulok, fogyok. 2 napja probalom azokat a szemet balnakat megnezni, de azota miota lefoglaltam a jegyet szupersuru kod telepedett a kornyekre es a latotavolsag ennek megfeleloen kb 2-2.5 meter. Vegulis ez az idojaras a varoskanak a megelheteset is adja, mert itt valami bazihideg antarktisz felol jovo aramlat jon a felszinre, ahol fentrol jovo melegvizzel keveredik. Ez rengeteg parat jelent es zoxigenben meg kajaban gazdag vizeket, ami a kornyek balnainak es delfinjeinek kesz dozsolest jelent. Ambrascetekkel tomve vannak a vizek (sperm whale) es alkalmankent kekbalnak is megfordulnak erre. Jo lenne latni valamelyiket, vegulis ezert jottem ebbe a varosba (mondjuk 80% refund, ha semmit nem lattunk). Ha ma delutan sem jon ossze meg megprobalom holnap delben, utana viszont indulok vissza Christchurchbe, ahonnan Duedin kornyekere fogok leKiwibuszozni (hogy mi is az, arrol majd kesobb).
Ez a Kaikoura egy kis balnavadasz varoska volt a 60-as evekig, utana alltak ra a balnabambulo uzletre. Kis fejszamolassal rajon az ember, hogy azert ez megiscsak jobb uzlet, mint kihalaszni oket. Naponta 10, csucsszezonban 26 hajon 30 ember 150$-os jegyet valt, az eves szinten hoz parmillio dollart ennek a nehany fos varoskanak (meg most csucsszezonon kivul is 2 napra elore kellett lefoglalni). Arrol nem is beszelve, hogy ez meg 10 ev mulva is jol meno uzlet lesz, hacsak nem fogjak ki a japanok a maradek balnat.
Mikor szar ido van, akkor is elvagyok mint a befott: kertben jakuzzi, ahonnan 270fokos panoramaban gyonyorkodhetek a kodben, boltban sor, kornyeken sok szep latnivalo, baratsagos emberek/utazok. Minap setalgattam egy sziklas parton es majdnem atgazoltam egy fokan. Gondoltam kikerulom, de mellettem mindket oldalt ugyancsak ott doglottek. Sikeresen besetaltam egy fokakolonia kellos kozepebe, de vegul sikeresen kiszlalomoztam kozuluk. Majd 100 meter seta utan gondoltam fenykepezek egyet, erre abbol a kezembol amelyikkel a kamerat tartottam egy siraly kikapta a sutimet amit epp elmajszolni keszultem. Helyben felvilagositottak, hogy ott meg egy madarkolonia el a sziklafalon. Edes.
Szoval nyugodt itt az elet, hasmenesem rendezettebb mint valaha. Ami miatt konnycseppeket szoktam ejteni, az az internetkapcsolat szarsaga. Fos, lassu, szakadozik. Egy oldal betoltese 5-10 perc, egy flash ugy 45 perc. Mar ha nem szakad meg utkozben es kell elolrol kezdeni. De valahogy leszarom.

Bai oll

No comments: