2009-04-15

Kaikoura

Hi! A torpok elete nem csak jatek es mese... Faszan megfejtek a bankszamlamat :( Ma mentem volna ATM urasaghoz, konyorogni egy kis alamizsnaert, mire o nem volt hajlando 200 dollart feloklendezni. Kerekedett egyet szep kek kerek szemem, majd binaris kereses algoritmusat alkalmazva egyre lejjebb mentem osszegekben. Mikor mar 50$-t sem volt hajlando kiadni, akkor elkezdtem nagyokat nyelni es abbahagytam a legzest, gondolvan hogy valamit nagyon elszamolhattam. 50$ volt a zsebemben, ahhoz kellett volna meg egy kis extra, mivel be kellett fizetnem a szallasomat (eleg olcso, 20$/nap) es sorozni meg balnakoveto turat befizetni. Szoval megszivtam, mivel mig megerkezik irorszagbol a penz, az 2-3 nap, addig meg elegge letminimumon kell megelnem. Tudtam hogy nincs mar sok a koltokartyamon es ujabb adaggal kell meglepnem magam, de hanyag szamitasok utan meg lennie kellett rajta valamennyinek. Visszajottem a szallasra, es ujra megprobalkoztam a lehetetlennel, CIBes webbankon megnezni az egyenlegem. Harmadjara sikerult is, tenyleg semmi nem volt rajta. Mar nekialltam volna utalni magamnak ujabb adag koltopenzt, de egy manocska a fejemben elkezdett mocorogni, hogy nezzem meg a szamlatortenetemet. Nemtorodve a ramvaro nehezsegekkel megtettem a leglehetetlenebbet, szamlatortenetet kertem. 10 perc alatt ossze is szenvedtem, es mielott meg csontkemenyre fagyott volna az applet exportalas elott, szemem sarkabol eszrevettem egy erdekes 2020BATH-os tranzakciot (kb 12000 ft). Feltuno volt, mivel CSAK ATMnel hasznaltam a kartyamat, az pedig csak kerek osszeget ad ki. Aztan lejjebb mentem szememmel es lattam megegy 2020B-s leemelest. Aztan megegyet... Es megegyet... Utana csak azt lattam, h a lista folytatodik, raadasul mind 1 napon. Gorogdinnye felmegy a torokba, szaj es szem kiszarad, infarktuskozeli allapot.
Itt vagyok a kerek vilag legkurvavegen egy 17 negyzetmeteres faluban, 30$ van a zsebemben (befizettem a szallast), egy szem bankkartyamat valaki megallas nelkul fejegeti, helyesebben fejegetne, ha nem 0 euro lenne az egyenlege. Nincs a kozelemben senki akinel ellehetnek, kaja es sor piszokdraga, szoval istenien megaldottnak ereztem magam. Skypeon azonnal telefon a CIBnek, ahol nyugtazzak, hogy kb 250 eurot (75.000 ft) martak le a kartyamrol ATM automatan keresztul bangkokban marcius 28-an. Bar kurvaideges voltam a jelen helyzetem miatt, de nagyon megnyugodtam, hogy meg idoben eszrevettem, mielott a kovetkezo adag penzt utaltam volna magamnak es hogy nem is akkor estek neki a pici szamlamnak mikor epp televolt. Nagyon segitokeszek voltak a banknal, es a vegen kb semmiben nem maradtunk. Fel uveg borocska elfogyasztasa finn szobatarsam jovoltabol, majd utaltam magamnak egy kozepesebb osszeget, ami egy combosabb felarert 24 oran belul meg is erkezik. Szoval betaborozok az ATM melle es egyben leemelem az egesz osszeget, majd banknak telefon es limiteket leviszem nullara. Amig meg nem erkezik a masodik kartyam, addig ezzel a taktikaval fogom hasznalni ezt a szart, jobb valasztasom nincs.
Tanulsag: soha nem lehet eleg felkeszult a szerencsetlen fogyatekos. Otthon egy (majdnem) szuz szamlahoz csinaltattam egy masodik tarskartyat ismerve magamat. Tevedhetetlen onismeretem beigazolodott 1 honap utan, mikoris elhagytam az elso kartyamat. Rohan netkavezoba, skype, kartya letilt, rohogok a markomba hogy van masodik kartyam, aztan sirok a masikba, mert ez az akcio megiscsak 12 ropiba fajt. Soha nem hasznaltam a kartyamat fizeteshez, csak forgalmas ATM masinaknal. Mindig nalam, vagy szefben volt a kartyam (plane bangkokban, ahol vegul lekopiztak), a CCV kodot pedig pengevel kivagtam a hatuljarol. Nem a CIBes szamlan volt a teljes penzem, masik biztonsagos szamlarol utaltam ra mindig egy osszeget (na ez kurvanagy otlet volt reszemrol). Az egesz biztonsagi dolgot meg megfejeltem azzal, hogy egy polo ala felrakhato ovtaskaban tartottam a levett penzt, ami altalaban 4-7 napra volt elegendo, a penztarcamban pedig sose volt 4-500 bath-nal tobb. Igy azt nyugodtan elhagyhattam/ellophattak, raadasul az sem utolso, hogy fizeteskor (esetleg alkudozaskor) az emberek nem latnak kibuggyano penzkotegeket a tarcamban.
Szoval reszben boldog vagyok hogy akkor fejtek meg mikor mar majdnem ures voltam es idoben eszrevettem (ma utaltam volna magamnak egy ujzelandi viszonylatban kenyelmes koltopenzt, na az mar fajt volna). Tegnap, mint ahogy a kettovel ezelotti anyazos bejegyzesben lehetett latni, 40 perc utan sem tudtam megnezni az egyenlegem es ma sem alltam volna neki szenvedni a szamlatortenet lehivasaval, ha nincs az a rossz megerzesem. Makker vagyok. 

Tehat a korabbi felhivasom meg most is all: szivesen varok barkitol teli penzeszsakokat. Sajnos mindenki smucig, ezert senki sem kuld semmit, kiveve Beja1-et, aki egy adag szarospelenkaval jarult volna hozza boldogulasomhoz. Kezdem ugy erezni, hogy meg ezt is meg kell koszonnom. 
Tovabbi repulopuszi jar meg Tetemnek, aki fenykepezogepes kerdesemre ajanlotta a panasonic NZ-10-est, kosznom neki a jotanacsot. Ha lesz penzem, veszek is egy Nikont, de egyenlore amig nem latom mennyit fogok itt nagyjabol elbaszni, addig nem akarok nekiallni koltogetni. Igy is mar volt eleg mellekkiadasom: Motor osszezuzasa, kartyalopas, 1000 bath-os osszekeverese 100 bath-ossal (sokszor), stb. Ez az orszag pedig amilyen lenyugozo, annyira draga is. Ma egy 150km-s busz utra 55$-t fizettem, amibol thaifoldon 8-900 Kmt (masfel nap) is elmorzsolok. Sor kocsmaban 6-7$, minimalkaja boltbol 5$. Szallast itt Backapcker hostelekben oldom meg, ez 20-28$ korul van: kulturaltak, tisztak.

Aktualtemazas: Ma atjottem Kaikoura-ba.
Az uton olyan latvany kisert vegig, hogy parszor igencsak osszesz@rtam magam. Hatalmas erintetlen erdok, cakkozott hegyes-volgyes taj, ahol az ember nem telepedik meg, brutalis hegyvonulatok, lelkiismeretesen behavazva. Itt talan az elfek lakhatnak, mert Rohan lovasainak tul meredek, kozepfolde meg sokkal sikabb.
A "varos" ahol vagyok a keleti part eszaki reszen van (meg jo hogy delnek akartam elindulni. Gratulalok magamnak), azon a ponton ahol a "deli alpok" osszeer a csendes oceannal. Mivel delutan erkeztem ezert korbe nem jartam, de ez is boven eleg volt hogy kicsorgassak par csepp nyalat. Ocean partja mellett tornyosulo hosapkas hegyvonulatot nem nagyon lattam, plane lemeno nap altal oldalrol megvilagitva, ezzel lathatova teve a felmagassagban kuszo parat. Volt egy latvany... Termeszetesen fenykepezogepem keptelen volt megorokiteni, ezert ot jol elvertem. Amint lesz penzem befizetek balnafigyelesre es delfinekkelcsonakazasra. Uszni uszik veluk a faszom, bazihideg lehet a viz. Talan majd az eszaki sziget legeszakibb csucskenel. 
Masik nagyon feltuno dolog a tisztasag: ma egy eldobott flakont es tobb (2-3) nejlonzacskot is lattam a nap folyaman, ezzel ez volt a legretkesebb utam. Kukak nincsenek, utcaseprok (mar ha ok azok) is csak a levelet porszivozzak ossze. Egyik nap mentem egy kerekebbet az oserdobe, es vagy haromnegyed oran keresztul szorongattam egy szendvicseszacskot es egy sorosdobozt, mert egy arva kuka nem volt semerre. Mikor egy piknikhelyre erkeztem, ertetlen fejjel kerestem valamit, amibe kidobhatnam a szarjaimat, de semmit nem talaltam. Vegul egy emberket kerdeztem ki mihez is kezdhetnek, erre o elkerte a cuccot es mondta hogy majd kidobja, ha visszaertek a varosba. Hmmm. 
Ha mar kemping es piknikhelyek... Itt szinte minden erdeiutnal, kozutnal, parkban es parkoloban "kempingezni tilos" tablakat latni. Nagyjabol mint otthon a meteres szemethalombol kiallo "szemet lerakasa hatosagilag tilos" tablak. Talan nem szabalyozni kellene, hanem felnoni vegre. De ez csak az en nezopontom. Kozben a (masodik) bor is elfogyott, irkalas kozben jol elcsevegtunk. En is atkapcsolok pihi uzemmodba.

Bye All! 

No comments: