2009-04-22

Akaroa

Hi!

Eloszor is szeretnek mindenkit megkimelni egy oltari csalodastol, amit a CANON tud okozni. Elettelen szar szintelen kepek, elbaszott fenyero, sotet eloter es kifeheredett hatter. Amint lesz normalis netem (ami az iment 1000 forintert kb 10 percalatt lezabalt a KURVA vista valami hasznalhatatlan update-tel) online elkuldom az egesz canon brigadot. Senki ne vegyen meg csak fogkefet se toluk.
Kicsit szomorkas vagyok, mert ma toltottem le az elmult 2 heten ujzelandon keszult kepet, es kb mint ha valami 10 eves telefonnal keszitettem volna oket. Szo szerint elvezhetetlen es minositetten szar kepek. szoval ugy kell vennem, semmi kep nem keszult. :(
Tortent ma ugyanis, hogy tegnappal egyutt elmentem egy vitorlazasra az obolben es az oceanon ami valami [jelzo kitorolve] volt, ezt szerettem volna kepekkel demonstralni.
Ja, elotortenet: Kaikouaban kb 3 napig vartam a joidore, hogy vegre mehessunk ambrascetbambulasra, de a kurvasuru kod miatt sorozatosan lefujtak az osszes utat. Szoval mittudomenmikor lejottem ebbe az Akaroa nevu helyre. Csendes kis udulovaros egy kialudt vulkan kratereben (ehhez illo latvannyal), vedett obollel a csendes-ocean partjan. Egyik legregebbi telepules, tobb mint 150 eve lakjak emberek :P, apolt kisvarosi kornyezet sok-sok nyaraloval.
Szoval itt a kornyezo vizekben sok-sok delfin el, meg amugysem egy utolso kornyek, szoval elmentem egy kis csaladi vallalkozas kereteben uzemeltetett setavitorlazasra. 13 meteres, ket arbocos, fabol eszakabalt kis hajo, ami szerintem mar csakazert is sokkal elvezetesebb mint a "nagyobb" uveggel boritott es zugo katamaranos megoldas. Vegighajokaztunk az obolben, ket oldalt megtermettebb sziklak amik ahogy kozeledtunk a kijarathoz egyre koparabbak es meredekebbek lettek, a hullamok meg egyre nagyobbak. Mikor kijutottunk a nyilt oceanra boszmenagy albatroszok repkedtek, a pingvinek es a fokak pedig uszkaltak a hajo kozeleben, de engem es a tobbieket sokkal inkabb lekotott a rodeozas, a viharos tengeren hullamvasutazas. Bitangjo erzes ahogy egy pici szarral haz meretu hullamokon bukdacsolunk. Eleinte nyomtattam a vonalkodot rendesen a gatyamba, de en kepeberohogtem az oceannak, ami cserebe parszor atoblitette a szamat es kabatomat. Mikor visszaertunk a kikotobe atfagyottan megigertem magamnak hogy masnap is elmegyek (ez volt tegnap). Ma nyugodtabb volt a szel is, szoval neman kuszott az obolben a barkank, ezzel kis hangualtot teremtett a kraterben csonakazgatashoz. 
Teljes csend, borongos ido, tavolban napsutes, csak a kotelek recsegtek ahogy lassan himbaloztunk, kezemben sorike, ket oldalt dombok es sziklafal. Nyugodt, szep, mondhatni tokeletes. Ott meg is allapitottam, hogy life is good, amivel szomszed egyet is ertett. Gondtalan, elmerengo es[pozitiv jelzo] taj. A nyilt vizen csatlakozott hozzank egy csoport delfin. Uszkaltak a hajo korul, meglovagoltak a hajoorrnal a hullamot es kivancsiskodtak. Meg sose lattam vadon elo delfineket, plane nem korulottem uszkalva majdnem karnyujtasnyira (na jo egy zokkanyira). Visszafelemenet meglatogatott minket a lemeno nap, ami kabinteton uldogelve fogadtam. Kraterbe behajozas, ujra meredek sziklafal mellett elcsorgas, tengeri madarak midnenfele, elobukkano zold volgyek. Hangszorobol meg felcsendul Rod Steward-tol a "Sailing". Na akkor vegetativ allapotba sullyedtem...




(valaki mas videoja)

Meg panoramiorol nehany kep amit be tudtam illeszteni:

Es nehany amit nem:


Ezzel a vitorlassal voltunk:


Ez egy eletreszoloan emlekezetes es tsodas emlek marad, nem tudom lehet-e barmivel osszemerni, hogy ez mennyit er meg. Szerintem sokmindent. Orakig kellene meselni rola, irassal pedig remenytelen ezt atadni. Eddigi 2 es fel honapja tarto csavargasomnak ez volt a legszebb elmenye es az igazan utosebb helyek meg hatravannak. Meg mindig a legunalmasabbnak mondott keleti parti sik (nekik ez sik) teruleten vagyok, a fjordland, Queensland, meg hatravan. Vilag 10 legszebbnek mondott tajabol nem egy e helyeken talalhato. Szoval tetszik itt. 
Masik fontos hir: Ugy dontottem, levagom a hajam. Mikor elindultam megfogadtam hogy nem vagom le amig uton vagyok, jol is hangzott ez a fogadalom. De sajnos azota a fejem katasztrofalis allapotba kerult, elazas utan, szeles idoben igen eredetien nezek ki. Plane hogy a borotvamat is kimelem de nagyon. Mondjuk az itteniek ehhez hozzaszoktak, sok hatizsakkal kovalygo van erre akinek a fejviseletet nem kell szalonkepesse tenni a munkahelyhez, szinhazhoz es luxusetteremhez.
Ujzelandi technika: Irekhez hasonloan itt is kulon csapbol folyik a 60 fokos es a 4 fokos viz, megritkabba teve a borotvalkozasaimat. Epuletek hoszigetelese altalanossagban szar, egyretegu 3 perc alatt beparasodo ablakok, emiatt rohado ablakkeretek, kurvahideg szobak. A futesi rendszeruk elegge fura nekem. Eloszor mikor be akartam futeni a szobamban talaltam egy hosugarzot mindenfele kezeloszerv nelkul, valamint egy gombot a konnektoron. Gondoltam nekem a keleteuropai barbarnak ez az urtechnologia tul nagy kihivas, vegulis felvilagositottak hogy ez egyszerubb mint az agybaszaras. Ha hideg van megnyomom a gombot, ezzel 30 percig megy a hosugarzo. Nem akartam magambol hulyet csinalni azzal a kerdessel, hogy ejszaka ki a franc nyomogatja a gombot, de kesobb megbizonyosodtam rola, hogy en vagyok az. Mondjuk tenyleg igaz, hogy neha ugy ki tudnak hulni ezek a konnyuszerkezetes papirkunyhok hogy (kohogve) felkelek es makksotetben is vegigtapogatom a falat azert a kurva gombert. A keveros csapok teljesen osszevissza vannak (konyha, zuhanyzo), neha bal, neha jobb oldalt van a melegviz, megynyitashoz mikor-hogy kell tekerni oket. Elegge szokatlan kezelni a "bandzsa" csapokat, ahol a meleget balra a hideget meg jobbra kell tekerni... Az itteni zuhanyzo megszofisztikaltabb, mivel ahogy nyitom a melegvizet, eloszor kurvaforro, majd ahogy nyitom meg ugy lesz langyosabb. A hidegvizet hozza meg csak lassan nyithatom meg, mert kulonben lekapcsol a futoszal. Thaifoldon ilyenkor mar reg kikommandoztam volna az erkelyen es setaltam volna egy kort a 35 fokos partmenti vizben (majd sor).

Na mentem, 1-2 napon belul megyek Duedinben, deli sziget keleti partjanak deli resze.
Pusza mindenkinek.

1 comment:

Anonymous said...

Na szevasz b... meg!
Mar egy honapja nem olvastam blogot, de most bepotoltam a munka unnepen.
Tobben aggodtunk, hogy az Europa is betort serteskor megevett de latod Te kemeny csavo vagy...
Na jo de aze dolgozzunk. figyi mi van a promo szarban ??? Na aze ennyi genya nem vagyok. BP Obuda cityben minden ok megy a nagy szivas mert megint olyat teszunk amit kis hazankban senki es persze szivunk mint diszno.... Ja kepzeld van mar video konferenciank is tehat ha valahol a faluban van egy jo Sony Policom videotelefon hivj fel.. Na jo mivel ismersz es ur vagyok vallalol a hivas koltsegeit.
A CANON-rol aze mert soher voltal Te nem a Canont kell sziddni, jo en is utalom mert a Nikon jobb de aze mi a szart varsz 5 FT-s geptol? ez arra keszult, hogy a vakok is fotozzanak vele es utana szep leszen nekik a kep. Na kinlodj vele es torodj bele hogy a geped egy szar. Vegye kepeslapot :-) .
Na Skypezzunk egyik ejjel nappal?! Sirjal, hogy mikor jo Neked. Ja fizetem a netedet erre az idore.

Bye

Egyik Utalod
Imo