2009-06-08

Auckland

Hi! - Extended edition

Aucklandban vagyok, internet rohelyesen milliokert meg konyvtarbol is, elek, holnaputan Szidni. Sorarrekord -lager-: 7.50$, 3dl konzerves 3.00$.
Kiegeszites: Wellington utan felmentem eszakra, neha olyan varosoknal megallva amiknek a nevet sem tudtam megjegyezni. A lenyegesebb Rotorua es Paihia volt, elobbi egy nagyon vulkanikus kornyek, a masik pedig a Bay of Islands kozepen helyezkedik el. Mivel meg mindig pofatlanul draga a net, ezert csak gyorsban belinkelek par neten vadaszott kepet, mert a fenykepezom kabelet a hotelben hagytam.
Multkor irtam hogy meg sose basztam ra, le azonban nem kopogtam emiatt utana volt egy balfekes korszakom. Szep nemzeti parkba mentem el ami nyaron szep, telen belefagy az emberbe minden, a latnivalok pedig pont a kozepen vannak annak az ominozus parknak aminek a szelen laktam egy jonak egyaltalan nem mondhato szallason. Raadasul vegig esett. Onnan szomszed varos Taupo, ahol egy napig csucsultem a forro vizben es a viharos szelben, szoval gyorsan meg is faztam. Majd Rotorua, ahol szo szerint forrott a labam alatt a talaj, ahogy setaltam a parkban nehol forro viz bugyogva fel a fu alol . Gejzirekkel, gozkurtokkel es iszapfortyogokkal van teleszorva a varos, a kertekbol gozoszlopok tornek fel. Az ut menten forrovizes medencekben lehet labat aztatni, parkokban nemelyik fortyogoban kajat lehet fozni. Vicces hely :). Van sok furdo is, de latszik hogy az angolszaszoknak nem nagyon resze a kulturajuknak a furdozes. A legultrabrutalisabbnak mondott polinez thermalfurdo otthon egy kozepesebb welness szalloval er fel (de azert jo volt, gyorsan kigyogyultam a sertesinfluenzambol).
Utolso allomas Bay of islands volt ami idealis pihihelyvolt az elmult napok utan. Jo tarsasag, puszilnivalo kis varoska, millionyi elfugott obol es szigetecske, mangrove, vizesesek, orokzold novenyzet, napsutes. Szoval koltsegvetes ide vagy oda, itt is kellett egyet vitorlazni. Egy gyorsabb es sportcelokra szant hajoka volt, amin eltartott egy ideig mire megszoktam, hogy 45 fokban mindig be van dolve, en meg majdnem a hajo oldalan ultem. Szep volt, aradozasstop miatt nem irok tobbet a helyrol. Gugli iz jor frend: LINK
Most Aucklandban elvezem a szar idot, annyira nem estem hanyatt a varostol. Tobbszor elcsavarogtam egy varost jol ismero olasz gyerekkel, de estenkent teljesen kihalt. Nagyon modern, nagyon tiszta, patinas es futurisztikus varos, de szamomra teljesen kihalt. Egy ir kocsmat azert talaltuk es kurvajo volt. Pacolt fabutorok, kandallo, porgo ir zene, eletvidam oregek, jo hangulat. Igazi ir pub volt, k-jol ereztem magam. Ezeknek az ireknek a zeneles olyan mint a magyaroknak a panaszkodas. Egyebkent a pub bezart 11 kor, piaboltot meg mar nem lehet talalni azutan. Osszessegeben nekem annyira nem tetszik ez a varos, konkretan kifejezve nem tetszik. Wellington sokkal kisebb volt de ezerrel jobban elt. Nem azt mondom hogy akkor jo egy hely ha az egesz belvaros mar este tizkor rokazik, de azert meg mindig jobb mintha mar csak besztondult kinaiakat latnek elszortan. Az emberek sem annyira nyitottak, ami azert nem otthoni mercevel merendo. Itt is odajonnek segiteni ha elveszett fejet vagok, de ha valakit leszolitok az utcan utbaigazitast kerve akkor latni rajta hogy nem annyira szivesen all meg. Wellingtonban mikor mentem szinhazba (mert ott is voltam bizony:D ) akkor ha 20 meterrol meghallottak hogy kerdezoskodok utbaigazitast kerve, mar integettek es kiabaltak hogy varjak mert ok is oda tartanak.
Egyebkent STOMP eloadason voltam. Egyszer fater emlitette hogy milyen kurvajo, ok meg pont akkor turneztak a varosban mikor ott voltam. Egy szintarsulat ami miden hetkoznapi targgyal zenelget, akrobataskodik es dobol. Megerte, jokat rohogtem rajta es a zenejuk is jofajta volt. Ha valakinek van lehetosege megnezni, mindenkepp megeri. Folyamatosan turnezgatnak.

Szoval Wellington:Auckland 1-0, holap 4 kor repulok Sydneybe, majd megnezzuk mit tud az a hely.
Ui: Nora kuldott egy jofajta videjot.: Ezt ...

No comments: