2009-03-16

repozicionalas

Hi All!
Kurvagyorsan: vege az aranyeletnek, visszajottem Koh changrol Bangkokba tovabballni. Meg a dobokockamat doblaom hogy merre induljak el, de valoszinuleg "del" lesz belole. Kambodzsan agyaltam rengeteget de szeirntem nem nekem valo es egyedul annyira nincs kedvem egy egykori nepirtasos aknamezokkel teleszabdalt megtizedelt generacioju anarchikus allamba ellatogatni. Sok emertol hallom, hogy leszopja magat az ember oromeben amikor meglatja az erintetlen tajakat, hatalmas zold hegycsucsokat es tokeletes tengerpartokat, de kozben nyugati ember szamara elkepzelhetetlen szegenyseget kell latnia es megturnie maga mellett. Itt bangkokban eddig 1X lattam hogy egy utcagyerekek ujsagpapirokon aludt ket parkolo auto kozott (pont ma), esetleg egesz csaladok elnek hidak alatt, de annyira nem "sokkolo" mint ahogy a kambodzsai nyomort leirtak. Koldusok hada lepi el a turistakat, nagyreszuk fel- vagy megkevesebb labbal (leginkabb elaknasitott orszag a vilagon), nehany dollar nekik az aznapi tulelest jelenti, 1 ujabb napot a nyomorusagos eletben (es ehhez megfeleloen is viselkednek). Mig thaifoldon NEM erinthet meg es NEM allhatja el a kulfoldiek utjat se helyi, se koldus de meg a hetkoznapi rendor sem, addig ott szo szerint az ember szajaba masznak es addig nem engednek amig nem ad nekik valamit az ember. Faszom en pihenek es kirandulok, nem tuleloturan vagyok es terezanyakent reinkarnalok...
Mindigis utaltam es megvetettem az otthoni csoveseket szinte kivetel nelkul (40-50 ev alattiakat), hatalmas szivem mindig azt sugallta hogy el kellene oket takaritani a nyilvanos teruletekrol. Bar tisztaban vagyok vele hogy nekik is joguk van mindenhez, mint telebrunyalni es kannasborral teleokadni a hatosvillamost ugyanugy mint odaglettelni egy szaftosat a nyugati lepcsojere vagy lelakni es telehanyni a deakteret + a kabatomat, de azert megis... Szoval arra akarok kilyukadni, hogy itt a koldusok a kukabol szedik ki a vizespalackokat es az aljan megmaradt par kortyot gyujtik ossze az ihatatlan csapviz miatt, kambodzsaban az egesz csalad a szemetkupacok mellol kaparja ossze a maradek rizst, addig otthon mindegyik pocsolyareszegen fetreng az utakon, verekednek az aluljarokban es javitjak a varoskepet. Az ittenieknek nincs penzuk piara... es bar outcastok, megis emberkent viselkednek.

Orulok magamnak, hogy ilyen jol temanal maradtam. De az elmult 4 heten teljesen mas vilagban voltam (bangkokon kivul) es most kicsit szokatlanul ert megint amit itt lattam. Anyway: Ajtotol ajtig hozo minibusszal hozattam magam vissza, jo elore lefoglalt (es itteni viszonylatban draga) jeggyel, nehogy a szigeten ragadjak ujabb hetekre, igy rakenyszeritettem magam a tovabballasra.
Itt most 1-2 napig pihi majd valoszinuleg vonatrapattanok es nekiindulok delnek az alabbi megallokat utbaejtve:
Cha-am > Kkoh Phangan > Koh Phi Phi > Phuket (max 2 nap) > Krabi Szigetvilag.
Ezek lennenek a fo megallok es 2-3 hetet tervezek rajuk osszesen, bar ki tudja, ha megint beleszerelmesedek egy helybe akkor ottragadok hetekre. A 2 honaposra kiallitott vizumom aprilis 8-an le fog jarni, tehat addigra mar uton kell lennem (valahova... probably NZ).
Es egy rovid valasz a sokak altal feltett kerdesre: Az itteni nok viselkedesben es ertekrendben is sokban kulonboznek europai kolleginaiktol. Nagyon sokban...
Egyszer majd ha tisztessegesen be leszek tintazva majd oszinten es kifejtosen leirom, de valoszinuleg nem sok noi ismerosom fog orulni az akkor olvasottaknak.

Szoval Fuck the westerners, ha sorosuveggel/vizipiacval a kezeben jon akkor leulhet mellem dumalni, egyebkent meg szenvedjen veluk az akinek ket anyja van.

Sok mas emberrel beszelek es ok meg nem hulyeztek le, max helyettem elmondtak ugyanezeket szorol szora :). Lehet ram mondani hogy hulye vagyok es abbol is a legnagyobb, de most hogy volt osszehasonlitasi alap es tobb mint 1 honapja van alkalmam figyelni, nagyon durvan lejottek a kulonbsegek. Amikrol eddig azt hitem termeszetes az kurvara nem az, vagy hogy ami nem olyan normalis es elvarhato dolog az megis lehetseges es nem csodaszambameno.
Esetleg lehet par honapig egy verbeli Thai, Arab, Indiai (na az durva), delkaukazusi fiuja valakinek es utana sirva hempereg a bejaratom elott...

Nem kell felreerteni nem lettem nagyobb himsoviniszta, meg mindig minden tiszteletem az azt megerdemlo noknek, de az ertekrendem kicsit realisabb lett.

Ujabb update masnaprol:
Kicsi a vilag! Kb 4 hete koh sameten osszeismerkedtem egy par emberkevel mikor neha estenkent setaltam haza. Mindig letaboroztam naluk egy sorre vagy egy kis hajnali maradek BBQra, ejszakai furcsire, akarmire es elmondhato, hogy tok jol ereztuk magunkat (azota semmi kapcsolatfelvetel nem volt). Tegnap ejszaka meg fordulok be a netesbe es majdhogynem nekimegyek az egyiknek, akivel anno meg egy tali is le volt beszelve, hogy ha huzamosabb idore visszajovok bangkokba akkor majd osszefutunk egy par sor erejeig. Neztem is nagy szemekkel, hogy egy vilagvegi kis belyeg meretu szigeten tokveletlenul megismerkedunk, majd egy 10 millios buzinagy metropolisz kulso keruleteben az ejszaka kozepen osszetalalkozunk.

Na most mar a tenyelg utolso update:
Beja2 most irt, hogy kambodzsabol megerkeztek laoszba. Angkort korbebicikliztek es allitolag nagyon szep volt de engem az a resz erdekelt mikor leirta, hogy lottek eles kalasnyikovval de (ottani viszonylatban) kicsit tobb penzert raketavetovel is kielhettek volna tereprendezesi hajlamaikat :). Minden nagyon szep csak az embert nem hagyjak nyugodni a koldusok es az arusok.

No comments: